vrijdag 21 augustus 2015

Back to school :(

Heey mensen,

De meeste van jullie moeten nu al weer naar school, maar niet getreurd over een paar maanden heb je al weer herfstvakantie! :) Ik heb deze week nog vrij en heb alvast mijn schoolspullen gekocht! Ik heb bijna alles nog van vorig jaar dus hoefde niet zo veel te halen. Het enigste wat ik nodig had was kaftpapier, van die etiketjes, tape voor om de hoekjes van de boeken (dit doe ik zodat de hoekjes niet dubbel gaan), een paar markeerstiften, pennen en een passer(ik sloop die dingen altijd! Heb elk jaar weer een nieuwe nodig). En omdat ik naar de 4e ga heb ik voor wiskunde een andere rekenmachine nodig, verder heb ik eigenlijk niks gekocht!

Voor de mensen die naar de 1e gaan, what do you need:

·         Rugtas maar dat is wel logisch! Ik heb zelf een Kipling gehad maar heb nu een Eastpack. Vind ze allebei erg fijn, maar Kipling heeft alleen de standaardkleuren, ik houdt zelf wel van iets een printje!
·         Een tassenrekje of een mand voorop is echt een must to have! Vooral om een slinger in het wiel van je vriendin te voorkomen! ;p Het is vooral handig als je lang moet fietsen en geen last wilt hebben van je tas! Ze zijn ongeveer wel bij iedere fietsenmaker of een-doe-het- zelf-zaak te krijgen.
·         Kaftpapier en etiketjes. Van school krijg je meestal bruin kaftpapier, ik vind dat zelf niet mooi dus doe et er voor de stevigheid onder en daar overheen een fel kleurtje. Op het etiket zet ik van welk boek het vak is en mijn eigen naam, als ik dan een boek heb laten liggen weten ze altijd van wie het is!
·         Een etui met pennen en kleurpotloden.
·         Schriften. Ik koop meestal kleine schriften zodat ik ze in het boek kan stoppen. Voor wiskunde heb ik een schrift met hokjes van 10mm. Van de gewone schriften heb ik meestal 3 a 4 pakken schriften over en met 2 wiskundeschriften heb ik genoeg voor een jaar.
·         Voor wiskunde heb je nodig: een passer, geo-driehoek, rekenmachine(meestal word deze via de school aangeboden), potloden(vulpotloden zijn erg handig) en een gum.
·         Iets waar je de schoolboeken bewaard. Dit kan je bureau zijn maar ook een stapeltje laatjes. Ik heb er zelf 6 bij de Action gekocht en kan daar sinds klas 1 al mijn boeken in kwijt! Samen waren ze nog geen 4 euro!
·         Een usb-stick is ook echt een musthave, altijd handig voor presentaties!
 
-xx- Alide

Geen opmerkingen:

Een reactie posten